فلش مموری یکی از کاربردی ترین ابزارها برای نگهداری و انتقال اطلاعات می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی فلش مموری ها هم مدل های گوناگون با ظرفیت های 8, 16, 32, 64 یا بیشتر ، همچنین رابط های کاربری usb 2 , usb 3 , otg عرضه می شوند. شکل ظاهری فلش ها هم بر اساس نیاز کاربران از کوچک تا بزرگ، دارای درپوش یا بدون درپوش، چراغ دار یا بدون چراغ و ویژگی های دیگری طراحی می شوند.

در این بین فلش هایی که تکنولوژی usb 3 بهره می برند در حال حاضر محبوب ترین نوع فلش ها برای کاربران حرفه ای است که با توجه به سرعت انتقال بالایی که دارد می تواند نیاز این کاربران را برطرف کند. در زیر می توانید انواع مختلفی از فلش های usb 3 را مشاهده و در صورت نیاز خرید کنید: 

همچنین فلش های otg که قابلیت اتصال به تلفن همراه را هم دارند یکی از انواع کاربردی فلش ها می باشند که نقل و انتقال اطلاعات (مخصوصا تصاویر و ویدئو های ذخیره شده در تلفن همراه) بین کامپیوتر و موبایل را بسیار آسان کرده است. این فلش ها دارای پورت usb نیز می باشند (به عبارتی 2 سر هستند یک سر رابط otg و سر دیگر آن رابط usb) که براحتی به کامپیوتر یا دستگاه های پخش فیلم یا صوت متصل می شوند. نمونه های مختلفی از فلش های otg را می توانید در زیر مشاهده کنید: 

فلش های قدیمی تر با رابط usb 2 هستند که به نسبت دو مدل بالا دارای قیمت مناسب تری می باشند و برای استفاده های روزمره مناسب می باشند. این نوع فلش ها برای کاربرانی که قصد استفاده به عنوان نمایش دهنده فیلم در تلویزیون یا دستگاه های پخش خانگی را دارند بسیار مناسب می باشد همچنین در صورتی که قصد انتقال فایل هایی با حجم نه چندان زیاد را دارید به راحتی می توانید از این نوع فلش مموری استفاده کنید. نمونه های زیادی از این فلش مموری موجود می باشد که ما چند نمونه از بهترین مدل های فلش مموری با رابط usb 2 را در زیر برای شما جهت مشاهده، مقایسه و خرید معرفی می کنیم: